KWALITEITS­VENSTER

Het Kwaliteitsvenster geeft u een helder inzicht in de algemene kwaliteit van tien thema's in het ziekenhuis. U vindt informatie over:

  • patiëntervaringen
  • werk van artsen
  • wachttijden
  • risicovolle operaties
  • controle medicijnen
  • infecties
  • pijnscore
  • keurmerken
  • sterftecijfers
  • tevredenheid van medewerkers

Ziekenhuizen hebben het Kwaliteitsvenster zelf ontwikkeld om openheid te geven over hun kwaliteit. Het venster blijft voortdurend in ontwikkeling en wordt aangevuld met recente informatie.

Wat betekenen de scores?
In het Kwaliteitsvenster staat hoe een ziekenhuis scoort en dit wordt uitgedrukt in een cijfer, percentage of getal. Deze score is te vergelijken met een eerdere score van het ziekenhuis, met een landelijke standaard of met andere Nederlandse ziekenhuizen. Wijkt de score van het ziekenhuis hiervan af? Dan legt het ziekenhuis in een toelichting uit hoe dit komt. Het Kwaliteitsvenster zegt niet direct iets over de kwaliteit van een individuele behandeling. Hiervoor kunt u terecht bij de eigen arts, verpleegkundige of een andere betrokkene uit het ziekenhuis.

Wie beheert de gegevens?
Ziekenhuizen zijn verantwoordelijk voor het op tijd aanleveren van juiste en correcte kwaliteitsgegevens. Deze gegevens worden grotendeels ook al opgevraagd door de Inspectie voor de Gezondheidszorg en het Kwaliteitsinstituut. De Nederlandse Vereniging van Ziekenhuizen (NVZ) regelt de technische ondersteuning.

Meer informatie over de kwaliteit van Laurentius leest u op:

VOORKOM ONVERWACHTE KOSTEN
Niet alle onderzoeken en behandelingen in het ziekenhuis worden zonder meer vergoed door de zorgverzekering.
We raden u aan om vooraf bij uw verzekeraar na te gaan hoe u verzekerd bent. Let ook op uw eigen risico.
melding sluiten X Om u beter van dienst te kunnen zijn, maakt het Laurentius Ziekenhuis gebruik van cookies.
Klik hier voor meer informatie over deze cookies.