CLIËNTENRAAD
Bijna iedereen komt wel eens in het ziekenhuis. Graag zorgen we samen voor een zo aangenaam mogelijke ervaring voor al onze patienten en bezoekers. Om als ziekenhuis op de hoogte te blijven van de wensen en de behoeften van onze (toekomstige) patiënten hebben we een Cliëntenraad aangesteld.
Advies geven
De Cliëntenraad is de wettelijke afvaardiging van de cliënten in het ziekenhuis, en gespreks- en onderhandelingspartner in het overleg met de Raad van Bestuur en de Medisch Specialistische Cooperatie (MSC). De raad maakt medewerkers van het ziekenhuis bewust van de belangen, het welzijn en de beleving van de cliënten (patiënten en bezoekers). Tevens geeft de Cliëntenraad gevraagd en ongevraagd advies over voorgenomen besluiten, die te maken hebben met het patiëntenbelang. Denk bijvoorbeeld aan:
- algemeen beleid op het gebied van veiligheid, gezondheid, hygiëne, voeding, maatschappelijke bijstand en recreatiemogelijkheden voor patiënten,
- kwaliteit van de patiëntenzorg (o.a. wachttijden),
- de samenstelling van de klachtenonderzoekscommissie en het klachtenbeleid,
- fusies of duurzame samenwerkingen,
- nieuwbouw of verbouwingen,
- belangrijke wijzigingen in de organisatie.
Cliëntenpanel
Het Cliëntenpanel is een onderzoekspanel bestaande uit (toekomstige) patiënten en bezoekers van het ziekenhuis. Enkele malen per jaar ontvangen leden van het Cliëntenpanel een vragenlijst over uiteenlopende onderwerpen met betrekking tot het ziekenhuis. De uitkomst van deze onderzoeken gebruikt de Cliëntenraad in haar advies richting het bestuur. Als lid van het Cliëntenpanel kunt u direct invloed uitoefenen op de standpunten van de Cliëntenraad. Lees meer over Deelnemen aan het Cliëntenpanel.
Contact
De clientenraad hoort het graag van u als u opmerkingen of suggesties heeft over algemene zaken rond het ziekenhuis. Ook als u meer informatie wenst over de Clientenraad kunt u contact opnemen via:
Laurentius Ziekenhuis
t.a.v. Cliëntenraad
Antwoordnummer 1059
6040 VB Roermond
E-mail: clientenraad@lzr.nl
Individuele klachten
De clientenraad neemt geen individuele klachten in behandeling. Voor individuele klachten over een specifieke situatie kunt u terecht bij de klachtenfunctionaris.