MIJN.LZR S M

VRIJLEGGEN TAND OF KIES, PLAATSEN BRACKET

Soms komen tanden of kiezen niet op die leeftijd door, waarop ze eigenlijk door zouden moeten komen. Oorzaken hiervoor kunnen zijn een gebrek aan ruimte, een ongeval of erfelijkheid.

lees meerP -

Als de tand of kies aan de gehemelte kant is gelegen, haalt de kaakchirurg een klein stukje van het slijmvlies van het gehemelte weg.
Is de tand of kies aan de wangkant gelegen, dan maakt de kaakchirurg een flapje waaronder de kroon van de tand of kies te zien is.

Daarna plaatst hij een bracket op de kroon van de vrijgelegde tand of kies, waaraan een kettinkje is bevestigd. Dit kettinkje wordt met een hechtdraad aan de beugel of tandvlees 2 bevestigd. Het slijmvlies (gehemelte) of het flapje wordt gehecht

Meer informatie vindt u in de patiëntenfolder ‘vrijleggen tand of kies, plaatsen bracket’ [kaakchirurgie].

VOORKOM ONVERWACHTE KOSTEN
Niet alle onderzoeken en behandelingen in het ziekenhuis worden zonder meer vergoed door de zorgverzekering.
We raden u aan om vooraf bij uw verzekeraar na te gaan hoe u verzekerd bent. Let ook op uw eigen risico.